Procena vrednosti kompanije - Procena kapitala, udela i akcija

Analiza tržišne vrednosti Vaše kompanije treba da pokaže koliko u datom momentu vredi Vaš biznis sa svim angažovanim sredstvima i resursima, trenutnom tržišnom pozicijom, potencijalom za rast i razvoj koji imate i planovima koje nameravate da realizujete. U okviru procene vrednosti kapitala možemo zajednički razmotriti više različitih scenarija razvoja, koji će Vam pomoći da sagledate rizike, potencijale i mogućnosti Vašeg biznisa i dobijete odgovarajuću osnovu za donošenje daljih odluka. Sastavni deo procene kapitala je i analiza lokalne konkurencije, kao i kompanija čije se akcije kotiraju na međunarodnim berzama,što će Vam omogućiti da bolje razumete prednosti i slabosti Vašeg biznisa, i mogućnosti za jačanje tržišne pozicije.

Procena vrednosti kapitala,udela ili akcija može biti potrebna za:

  • pregovore sa potencijalnim partnerima i investitorima
  • dobijanje realne osnove za dalje strategijsko planiranje, izbor pravca rasta i razvoja, izlazak na nova tržišta, uvođenje novih proizvoda...
  • pripremu i realizaciju internih transakcija, između povezanih lica
  • pripremu i realizaciju akvizicija, kada prodajete ili kupujete kompanije
  • izradu stručnog mišljenja o fer vrednosti o realizovanoj transakciji (fairness opinion)
  • sprovođenje statusnih promena (pripajanje, spajanje, podela i izdvajanje),
  • dokapitalizaciju, konverziju obaveza u kapital i definisanje nove vlasničke strukture
  • Procena vrednosti za finansijsko izveštavanje i poreske svrhe

    Ukoliko je Vaš cilj da imate kredibilne, objektivne i realne finansijske izveštaje, pripremljene u skladu sa MSFI - procena i iskazivanje fer vrednosti Vaše imovine i obaveza, kao i fer vrednosti udela u drugim pravnim licima su sastavni deo Vaše poslovne politike.

    Vrlo je važno da se što ranije sagledaju mogući efekti na rezultat i zato već sada angažujete akreditovanog, sertifikovanog procenitelja koji će uraditi neophodne analize, kao na primer:

    Procena fer vrednosti imovine u skladu sa
    • MSFI 13 – Odmeravanje fer vrednosti
    • MRS 16 – Nekretnine postrojenja i opreme
    • MRS 40 – Investicione nekretnine
    • MRS 38 – Nematerijalna imovina.
    Test obezvređenja nekretnina, postrojenja i opreme, Goodwill-a i druge nematerijalne imovine, u skladu sa:
    • MRS 36 – Odmeravanje fer vrednosti
    Alokacija kupovne cene tj procena fer vrednosti imovine i obaveza nakon što ste preuzeli drugo pravno lice, identifikacija i procena vrednosti nematerijalne imovine, u skladu sa:
    • MSFI 3 – Poslovne kombinacije
    Procena fer vrednosti udela i akcija u povezanim pravnim licima u skladu sa:
    • MSFI 13 – Odmeravanje fer vrednosti

    Sastavni deo uspešnog vođenja kompanije je ne samo poboljšanje profitabilnosti i poslovnih rezultata, već i optimizacija poreskih efekata na osnovu realno procenjene tržišne vrednosti kapitala i imovine, gde Vam procena vrednosti može pomoći u planiranju i realizaciji organizacionih i statusnih promena, ukoliko na vreme obezbedite:

    Procenu tržišne vrednosti kapitala ili udela:
    • za prenos udela sa jednog na drugo pravno lice odnosno promenu vlasničke strukture između povezanih pravnih lica
    • za registrovanje osnivačkih udela u zemlji i inostranstvu
    • ukoliko isplaćujete partnera koji izlazi iz firme
    • za pripremu i realizaciju statusnih promena pripajanje, spajanje, podela i izdvajanje
    • za sagledavanje finansijskih i poreskih efekata moguće transakcije
    • u slučaju konverzije duga u kapital i definisanja nove vlasničke strukture
    Procenu tržišne vrednosti materijalne i nematerijalne imovine:
    • za obračun poreskih efekata kod prenosa imovine između povezanih pravnih lica
    • za nabavku polovne opreme u zemlji i inostranstvu od povezanih pravnih lica
    • za analizu tržišnih cena zakupa nekretnina za potrebe studije transfernih cena
    • za procenu realnih troškova ulaganja u nematerijalnu imovinu (softver, patent, žig, dizajn, robna marka, know-how i sl.)

    Procena vrednosti intelektualne svojine (softver, patent, licenca, know-how, žig, brend, baza kupaca...):

    Sa razvojem kompanije, njenih proizvoda i usluga, tržišne pozicije i reputacije, kompanija gradi i kreira svoj brend, svoju bazu kupaca, interno razvija softver, patent, know-how.... - sve to ima svoju tržišnu vrednost. Procena vrednosti intelektualne svojine tj. nematerijalne imovine je prava usluga za Vas ako:
  • želite da saznate kolika je vrednost Vašeg brenda?
  • imate zaštićen patent i želite da ga prodate, založite ili izdate kao licencu? želite da uporedite više različitih varijanti, i izaberete najbolje moguće rešenje?
  • razvili ste interno specijalni softver i želite da saznate njegovu vrednost? po kojoj ceni biste ga mogli prodati ili zaključiti ugovor o licenci i preneti pravo korišćenja uz određenu naknadu (royalty)?
  • planirate da kupite ugovore sa kupcima (baze pretplatnika) i zanima vas kolika je njihova tržišna vrednost?
  • nameravate da registrujete intelektualnu svojinu kao nenovčani ulog i da je unesete u poslovne knjige, neophodna Vam je procena tržišne vrednosti
  • želite da uporedite i sagledate razlike između varijante prodaje/kupovine ili licenciranja nematerijalne imovine
  • Iskoristite jedinstvenu šansu na domaćem tržištu da za lokalne cene dobijete vrhunski kvalitet procene , kredibilan, međunarodno priznat izveštaj o proceni u skladu sa Međunarodnim standardima za procenu .

    Pozovite nas da zajednički pronadjemo najbolje rešenje za Vaše potrebe